Het plan om de oude camper te vervangen was al een tijd aanwezig bij deze mensen. Er moest alleen een camperbouwer gevonden worden die dit plan moest gaan uitvoeren, u raad het al… dat zijn wij geworden. Met veel plezier hebben wij deze camper helemaal op maat gebouwd, uiteraard met een zeer nauwe samenwerking van de eigenaar.
Voertuigkeuze
Het moest wederom een Mercedes worden. Het is uiteindelijk een Mercedes Sprinter 319 chassiscabine (geen al-ko chassis) met wel een V6 motor voor voldoende vermogen en een heerlijke echte automaat met 7 versnellingen. Na de bouw is het onderstel van de camper aangepast voor een beter rijcomfort, hierbij zijn betere Koni schokdempers aan de voorzijde gemonteerd en hulpvering aan de voor en achterzijde om de camper iets hoger te krijgen.
Opbouw
De opbouw is volledige geïsoleerd en het gewicht hebben we aan de lage kant kunnen houden, de camper als casco weegt maar 2450kg. Ook is de opbouw volledig uit polyester gemaakt, hierdoor is hagelschade verleden tijd. Boven de cabine is een aerodynamische kap met 2 flinke dakramen gemonteerd die aangepast is op de maten van de camper.
Interieur
Het interieur is geheel door de eigenaar zelf bedacht en tijdens de bouw bekeken en eventueel gewijzigd waar nodig, hiervoor is een periode geweest dat er elke 2 weken een bezoek en werkbespreking was. Het houtdesign is gekozen uit een collectie van meer dan 160 decors, erg uniek dus! Verder was het belangrijk dat er veel ruimte en licht is, een grote koelkast, een goede airco en voldoende comfort.
Rolstoelvriendelijk
Aangezien de eigenaar in een rolstoel zit moet de camper natuurlijk op een aantal punten aangepast worden. Voor toegang tot de camper is er een iets bredere deur gebruikt en een plateau lift die onder de camper hangt zodat deze geen ruimte innam in de leefruimte. Ook is er een bed op maat gemaakt, dit bed moet als trein-zit kunnen worden gebruikt maar ook als 1 persoons-slaapplaats.